Az SLA először 1996-ban fogalmazta meg az információs szakemberek 21. századra vonatkozó kompetenciát, majd 2003-ban felülvizsgálta azt és Competencies for Information Professionals of the 21st Century címmel tette közzé. A szervezet úgy vélte, hogy az információs túlterheltség egyre növekvő probléma lesz, minek következtében szükség lesz minőségi szűrők létrehozására. E szűrők biztosítják azt, hogy az információs szakemberek az információt a kívánt formában szolgáltassák, és teljességgel eleget tegyenek feladatuknak. A feladatok elvégzéséhez kétfajta kompetenciára lesz szükségük, szakmai és személyes kompetenciákra.
Az SLA meghatározása egy menedzsertípusú embert ír körül, aki a teljes folyamatot átlátja, naprakész és tájékozott. Emellett széles körű szakismerettel rendelkezik. Négy nagyobb területen látja el a feladatait: az informatika, a könyvtártudomány, a menedzsment és a pénzügyek. Érdekes, hogy az SLA kompetenciái közé felvette, hogy a jó szakember egyensúlyra törekszik a család, a munka és a közösség érdekei között, valamint, hogy képes megünnepelni saját és mások eredményeit is.
American Library Assossiation (ALA)
Az ALA az Amerikai Könyvtári Szövetség, melyet 1876 októberében alapítottak olyan szakemberek mint Melvil Dewey és C. A. Cutter. Az Egyesült Államokban kizárólag az ALA által akkreditált és ellenőrzött könyvtárosi képzéseken, tanfolyamokon megszerzett képesítéseket ismerik el. A 2009-ben elfogadott egységes kompetencia-előírások a szövetség honlapján található dokumentumban találhatók. A dokumentum meghatározza azokat az alapvető ismereteket, melyekkel rendelkeznie kell mindazoknak, akik az ALA által akkreditált könyvtári és információs tanulmányokat elvégezik. A szakmai alapismeretek mellett további hét elsajátítandó ismeretterületet jelölt meg az ALA, melyek az alábbiak: információforrások, a tárolt ismeretek és információs szervezése, technológiai ismeretek, szolgáltatások, kutatás, élethosszig tartó tanulás, vezetés és irányítás.